Авторські статті,  фото та відео на різні теми

ПАСХАЛЬНИЙ  СЕДЕР /сценарій свята/


Фото Valeriy Zhurenkov.

  1. Звучить тихо єврейська музика, яка налаштовує на урочистий лад. Аудіо єврейських  пісень (Толя).
  2. ОМИВАННЯ РУК

Господар (пастор) омиває руки присутнім (миска, вода кувшин, помічник – п. Оксана чи Катя, рушник)  і молиться за кожного,  хто заходить.  (тому з’явитися раніше ). З чистими руками, як із чистими серцями та помислами, треба входити в Божу присутність. Запрошує до столу.

 

  1. ПРИСУТНІ СІДАЮТЬ ЗА  СТІЛ

 

  1. МЕТА, ФОРМАТ ЗАХОДУ

 

  1. Усі за столом. 1 вільне місце – для Ісуса! Розповідь ведучого про те, що ми будемо цього дня робити. Мета заходу, формат заходу, коли будуть їсти, то символічно.

 

«И да будет вам день сей памятен, и празднуйте в оный день праздник Господу, во все роды ваши; как установление вечное празднуйте его», «И когда скажут вам дети ваши: «что это за служение?», скажите: «Это пасхальная жертва Господу, Который прошел мимо сынов Израилевых в Египте, когда поражал египтян, и домы наши избавил.» (Исх. 12:14,26-27)

«Итак очистите старую закваску, чтобы быть вам новым тестом, так как вы бесквасны, ибо Пасха наша, Христос, заклан за нас.» (1-е Коринфянам 5:7)

 

  1. РОЗПОВІДЬ ПРО ІСТОРІЮ СВЯТА ПЕСАХ

 

  1. Розповідає () про історію цього свята історію виходу євреїв з Єгипту, коротко.

Песах (Великдень) – найвідоміший єврейське свято, яке добре відоме  не тільки євреям, але й багатьом віруючим в Бога Ізраїлевого. І в Старому, і в Новому Завіті є опис святкування Песаха в різні історичні періоди.

Що святкували євреї за часів Старого Завіту як Песах і який Песах святкували апостоли Ісуса Христа і перші віруючі кількох поколінь?

Біблія оповідає, що євреї, а саме рід Якова, прийшли до Єгипту, рятуючись від голоду, що вразив землю. Всіх же прибулих до Єгипту євреїв було 70 осіб (Вихід.1:5). На новому місці євреї облаштувалися, і,  як каже Писання, «… сини Ізраїлеві розплодилися, і розмножувались, та й стали вони надзвичайно сильні,  і наповнився ними той край» (Вихід.1: 7).

Згодом євреї виявилися в Єгипті в тяжкому рабстві. Бог обіцяв, що євреї будуть в Єгипті 400 років, а потім вони повинні будуть вийти звідти. Коли ж вони нарешті зрозуміли, що вони раби, вони підняли свої голови до неба і почали волати до Бога. Вони згадали, що у них є їх Бог – Бог Авраама, Бог Ісаака, Бог Якова, Бог праотців, Бог євреїв. Господь весь цей час чекав: коли ж євреї, нарешті, дадуть Йому можливість втрутитися в їхнє життя. Але Він не просто чекав – Він підготував вождя Виходу Мойсея (Моше). Паралельно Бог готував у Єгипті єврейський народ до Виходу.

Якими ж були цілі Виходу? – Вивести євреїв з Єгипту, звільнити з полону, ввести в Обітовану землю – в «Краю доброго й широкого, де тече молоко і мед» (Вих. 3:8.). Господь обіцяв ввести народ в Обітовану землю, обіцяну праотців: «І введу вас до того Краю, що Я … щоб дати його Авраамові, Ісакові та Якову, і дам її в спадщину» (Вих. 6: 8).

Бог хотів, щоб Мойсей і сини Ізраїля навчилися прославляти ім’я Господа. Щоб народ Божий став поклонятися єдиному живому Богові. Бог хотів очистити і освятити Божий народ і звільнити через Результат єврейський народ і всіх, хто приєднався до нього, від лжебогів і ідолопоклонства, навчити Свій народ істинного жертвоприношення. Щоб Ізраїль став по-справжньому Божим народом і пізнав Господа як свого Бога. Бог хотів зробити Ізраїль царством священиків та особливим, святим народом серед усіх народів землі, хотів пробудити в народі спрагу спілкування з Богом, прагнення до близькості з Ним.

Крім цілей, сконцентрованих навколо єврейського народу, в Результаті Бог ставив також деякі цілі, які стосуються єгипетському і іншим народам. Однією з цілей Виходу було, щоб єгиптяни дізналися, що єдиний Бог є істинний і дійсно Єдиний Бог над всією землею, і це стосувалося не тільки єгиптян, але і інших народів – щоб і інші народи стали боятися Господа.

Бог послав Мойсея і його брата Аарона до фараона з вимогою відпустити єврейський народ з рабства. Щоб всемогутність Бога і Його слава ще більше розкрилися, Бог зробив жорстоким серце фараона і той відмовився виконати вимогу Мойсея, і навіть ще більше посилив рабську роботу євреїв. Тоді Бог наслав на Єгипет страшні напасті. Після кожного покарання фараон обіцяв відпустити євреїв, але потім відміняв своє рішення. Так було дев’ять разів.

Десяте покарання було найстрашнішим – знищення первістків в сім’ях єгиптян. Щоб не постраждали єврейські родини, щоб ангел смерті пройшов повз, їх будинки треба було якось виділити серед інших. Євреям було наказано для кожної сім’ї принести в жертву ягня (або козеняти). Кров’ю жертви необхідно було помазати косяки дверей будинку, де знаходилася сім’я, а самого ягняти необхідно було спекти на вогні і з поспішністю з’їсти з мацою і гіркими травами. Вночі по єгипетській землі пішов ангел-грабіжник, у всіх будинках єгиптян, косяки дверей яких не були помазані кров’ю жертви, кожного перворідного, та людей, і худоби, загинуло. Вціліли тільки вдома євреїв, повз яких ангел-грабіжник, побачивши кров жертви, пройшов і не зачепив їх.

У той час, коли по всьому єгипетським домівках йшов ангел смерті, винищуючи первістків, серед євреїв не тільки ніхто не помер, але навіть хворі і вмираючі одужали (Пс. 104 3 7). Ніколи в історії людства, ні до цього, ні після, не було такого, щоб весь народ був зцілений від всіх хвороб. Це Це саме по собі велике чудо мало не менше велике продовження: за сорок років подальшого перебування в пустелі у євреїв не витиралася одяг, і хоча взуття не змінювалася, але ноги не опухали. Весь Результат сповнений чудес і знамень, якими Всемогутній показав безсилля будь-якої небоже сили і влади перед Ним.

Відпустивши євреїв після винищення первістків фараон почав шкодувати про це і послав навздогін військо, щоб повернути їх. Воїни фараона наздогнали євреїв, коли ті були біля Червоного (Червоного) моря. Коли ж Мойсей за велінням Бога простяг посох на море, почав дути сильний східний вітер і води моря розступилися. Євреї перейшли по дну моря на іншу сторону. Єгиптяни погналися слідом, але води моря зімкнулися, потопивши військо фараона. Так Бог врятував Свій народ з єгипетського рабства, і в пам’ять про це Тора заповідає святкувати Песах (Ісх.12: 14-20, Лев.23: 5-14, Втор.16: 2,6-7).

Назва свята Песах походить від дієслова «пашаль»

 

  1. РОЗПОВІДЬ ПРО 5-6 СТРАВ, ЯКІ МАЛИ БУТИ НА СЕДЕРНІЙ ТАРІЛЦІ

 

Зроа – Шматочок смаженого м’яса на кісточці, що символізує пасхальне ягня.

Бейца – круте яйце, несе в собі кілька символів:

– воно нагадує про руйнування Храму в 70 р. е.

–  воно символізує запекле серце фараона

– воно символізує наше серце, коли ми не повинуємосяГосподу Богу.

Яйце опускають в солону воду – символ сліз  пролитих рабами.

 

Марор – Гірка зелень, що символізує життя в рабстві, наповнене гіркотою. (зелений салат)

Харосет – солодка яблучна суміш, нагадує про глину, яку наші предки використовували для виготовлення цегли. не випадково це слово перегукується з єврейським словом харсет – «глина».

Карпас (на івриті “селера”) – городня зелень. Це може бути селера, картопля, свіжа редька або інший їстівний негіркий овоч. Його їдять, вмочивши в солону воду. Роблять це для того, щоб підкреслити свою свободу, тому що тільки вільні люди могли собі дозволити починати трапезу з закусок.

Хазерет (на івриті “хрін”) – Це теж гіркота. Все, що може використовуватися як марор, годиться для хазерету і навпаки, так що вони відрізняються тільки назвами. Гіркота хозерета покликана нагадати нам про те, що тільки диво може позбавити нас від гіркого життя в рабстві.

Солона вода – сльози рабства.

! записати на окр. листках чи на схемі

  1. ЗАПАЛЕННЯ ЖІНКОЮ СВІЧОК НА МІНОРІ

 

Під час розповіді жінка (?) запалює декілька свічок шабатних – мінори  чи звичайні, бажано не як у православній церкві, а декоративні,  пузатенькі, на 2 години горіння. “Господь – свет мой и спасение мое: кого мне бояться?” Пс.27:1

Запалюючи святкові свічки, ми молимося про те, щоб Дух Святий освятив наші серця і показав нам велике значення цього пасхального свята для нас особисто. Жінка примовляє:

Барух Ата Адонай Єлоейну  Мелех Ха-Олам Ашер Кидшану Бидваро Унишмо Анахну Мадликим Анерот Шель Йом Тов   (Благословен ты, Господь, Бог наш, Царь Вселенной, Который  отделил нас словом Своим,  и во имя Которого  мы зажигаем эти праздничные свечи).

Коли світло свята викуплення запалюється рукою жінки, ми згадуємо нашого Іскупителя, Який прийшов у цей світ як обіцяне сім’я жони, як Світло цьому світу.

 

  1. ПІСНЯ ПАСТОРА ПІД  ГІТАРУ

пастор співає єврейську пісню + гітара.

Коли свічі запалили, помолилися за проведення служіння, за цей вечір.

  1. МОЛИТВА ЗА ПРОВЕДЕННЯ СЛУЖІННЯ

Молитва: Благословен Ты, Г-сподь, Б-г наш, Владыка вселенной, избравший нас из всех народов, и освятивший нас Своими заповедями! Ты даровал нам, Г-сподь, Б-г наш, с любовью дни  радости, праздники и времена веселья; и этот день праздника Мацот, этот святой праздничный день, день нашей свободы по любви Своей дал Ты нам, — в память об исходе из Египта. Ибо нас избрал Ты и освятил среди всех народов, и святые праздники Твои, с радостью и ликованием дал Ты нам в наследие. Благословен Ты, Г-сподь, освящающий Израиль, и дни праздников! Благословен Ты, Г-сподь, Б-г наш, Владыка вселенной, Который даровал нам жизнь, и поддерживал ее в нас, и дал нам дожить до этого времени!

  1. МАГІД – ОПОВІДАЧ

Свого часу Бог повелів нам святкувати цей день. Століттями святкується Агада – Песах.

Єврейська традиція вважає, що під час святкування Песаха необхідно відтворити і пережити Вихід  усім присутнім. Зробити це допомагає певний порядок святкування – «седер» (у перекладі з івриту – «порядок»). Описано цей порядок в Агаді. Однією з найбільш важливих частин Агади є розповідь про рабство і звільнення від нього на основі оповіді з книги Вихід. Це робиться відповідно до розпорядження Біблії: «І оповіси синові твоєму, кажучи: Це для того, що вчинив мені, коли я вийшов з Єгипту» (Вихід .13: 8).

Ми не повінні забувати про цей день, а маємо  передавати своим нащадкам, як віру, так  і чудеса, Які робилися й відбуваються донині.

Розповідь про Песах – це відповіді на питання дітей “Чим ця ніч відрізняється від інших ночей?” Чотири сини задають питання про Песах. Їх питання говорять про їхнє ставлення до цього свята. Відповідати на питання синів з приводу свята Песах одночасно є і обов’язком,  і привілеєм.

Слово «син» вживається стосовно до заповіді про пасхальному оповіданні чотири рази:

Першого разу в книзі  Исход 12:26 — «И когда скажут вам сыновья ваши: Что это за служение у вас? — То скажите: Это пасхальная жертва Г-споду».

Другого разу в книзі Исход 13:8 — «И скажи сыну своему в тот день так: Это ради того, что сделал со мною Г-сподь при выходе моем из Египта».

Третього разу в книзі Исход 13:14 — «И вот, когда спросит тебя в будущем сын твой, говоря: «Что это?, то скажи ему: Силою руки вывел нас Г-сподь из Египта, из дома рабства».

Четвертого – в книзі Второзаконие 16:20 — «Когда спросит тебя сын твой в будущем, говоря: что это за откровения и уставы и законы, которые заповедал вам Господь, Бог ваш? То скажи сыну твоему: рабами были мы у Паро в Египте, и вывел нас Господь из Египта рукою крепкою…«

Євреї по-особливому трактують ці чотири вірші,  і залежно  від поставлених запитань називають цих чотирьох синів відповідно до послідовності питань:

Лиходій         Той, хто не здатний поставити запитання                 Наївний                      Мудрий

Фактично ці чотири сини вказують на чотири групи людей, залежно від їх ставлення до Писання, до історії і,  нарешті, до заповідей Божих. Лиходій і мудрий протистоять один одному, причому, той, хто не здатний поставити запитання, як би приєднаний до лиходія, а наївний до мудрого. Відповідь має бути повчальною для всіх: спочатку наші батьки служили іншим богам і тому опинилися  в рабстві, але тепер ми покликані служити Всевишньому, у всьому підкоряючись Йому. Лиходії повинні залишити свої злодіяння, а мудрі утвердитися в своєму сподіванні на Творця і повести за собою всіх інших до вічного Царства Вічного Бога.

 

  1. ЧОТИРИ ЧАШІ ВИНА

Упродовж   Седера ми випиваємо чотири чаші вина:

 

Перша чаша, називається Кадеш, або чаша освячення.

Друга чаша, названа чашею позбавлення від страт.

Третя чаша, названа чашею спокути.

Четверта чаша, названа чашею Халель.

Ці чотири чаші вказують на чотири обіцянки Господа Бога. Вони названі в

Исход 6.6,7: Итак скажи сынам Израилевым: «Я Господь, и выведу вас из-под ига Египтян, и избавлю вас от рабства их, и спасу вас мышцею простертою и судами великими; и приму вас Себе в народ и буду вам Богом, и вы узнаете, что Я Господь, Бог ваш, изведший вас [из земли Египетской] из-под ига Египетского».

Я виведу вас з-під іга  Єгипту. . .

Я врятую вас від рабства їх. . .

І звільню вас витягненим раменом

Я прийму вас до Себе в народ і буду вам Богом …

 

  1. ПЕРВАЯ ЧАША — КАДЕШ

Выпиваємо першу чашу.

  1. МАЦА

Цей хліб називається маца – опрісноки. Євреї поспішали при виході з Єгипту і не дали тесту піднятися. Це тісто не мало закваски, його ще називали алахман ания – хліб бідних,  або хліб печалі. Маца – це хліб печалі, який їли наші предки в землі єгипетській. З першого вечора Песах починається на сім днів, воно називається святом Опрісноків – Хаг амацот. Під час цього свята ми не їмо нічого квасного, тому що закваска – це символ гріха. Невелика кількість закваски квасить усе тісто. Подібним чином і гріх проникає в усі сфери життя людини і впливає на багатьох. ІСУС говорив про закваску фарисейську та садуккейську і про необхідність очистити наші серця від усякого гріха. Апостол Павло пише в своєму посланні до Коринтян:

«Разве не знаете, что малая закваска квасит все тесто? Итак очистите старую закваску, чтобы быть вам новым тестом, так как вы бесквасны, ибо Пасха наша, Христос, заклан за нас.» 1 Коринфянам 5:6,7.

 

Це хліб бідності, хліб, який батьки наші їли в Єгипті. Нехай усі, хто голодний, прийдуть і їдять. Нехай всі, хто в нужді, розділять з нами надію Песах.

 

Тут 3 мацот, і ми бачимо в цьому прообраз унікальної триєдності: Бог – Отець, Бог – Син, Бог – Дух Святий. У середній з мацот, яку ми будемо ламати, ми бачимо прообраз Ісуса. Подивіться, як зранена маца. Це так схоже на тіло Месії. Полоски (смуги) – нагадують тіло Ісуса,   що було  сполосано,  а дірочки – дірки на руках Христа.:

«Он изъязвлен был за грехи наши и мучим за беззакония наши: наказание мира нашего было на Нем, и ранами Его мы исцелились.» Исход 53:5.

Однак цей звичай є всього лише прообразом тих духовних змін, очищення, коли людина напередодні Песаха переглядає своє життя, свої взаємини з Богом і людьми, кається в гріхах, прощає кривдників, примиряється з тими, кого образив, очищає своє серце і своє життя від «хамець».

  1. ЯХАЦ (розділити) – ПЕРЕЛОМЛЕННЯ СЕРЕДНЬОЇ МАЦИ

Ми ламаємо середню з трьох мацот, як це зробив Ісус на останньому Своєму пасхальному СедерІ. Роблячи це, ми будемо згадувати, як Він  заповів нам згадувати про тіло Його, віддане за нас на муки. Середню з трьох мацот розділимо на дві нерівні частини. Меншу залишимо лежати між двома іншими мацотами, а більшу загорнемо в серветку і сховаємо. Цей шматок призначений для “афікоману” і повинен бути з’їдений в кінці трапези.

Так само,  як цей середній хліб лиха ламається, так і тіло Месії було ломимим. Одна частина тепер стала афікоменом – десертом. Нехай діти закриють очі і ми сховаємо афікомен. Так само як цей афікомен, так і Месія був на час захований в гробницю. Але так само  як афікомен повернеться на наші столи, щоб завершити великодній Седер, так і безгрішний Месія воскрес із мертвих, щоб піднестися на небеса. Я ламаю половину маци і будемо їсти її разом, цей прісний хліб Песах. Ісус сказав: «Прийміть, споживайте, це тіло Моє …» Матвія 26:26.

 

І4.  ЗАХОВАТИ ЧАСТИНУ МАЦИ

  1. БЛАГОСЛОВІННЯ МАЦИ

Ми піднімаємо цю чашу за мацу і благословляємо Творця: БАРУХ АТА Адонай ЕЛОЕЙНУ Мелех АОЛАМ АМОЦІ Лехемом МІН аАрец. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Цар всесвіту, який плекав хліб із землі]. БАРУХ ATA Адонай ЕЛОЕЙНУ Мелех АОЛАМ Ашер КІДШАНУ БЕМІЦВОТАВ ВЕЦІВАНУ АЛЬ АКЕЛАТ МЗЦАО. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Владика всесвіту, який освятив нас Своїми заповідями і звелів нам є мацу!] Відламуємо  від верхньої і середньої маци шматки і їмо їх.

  1. 2 ЧАША ЧАША ПОЗБАВЛЕННЯ ВІД СТРАТИ

БАРУХ АТА Адонай ЕЛОЕЙНУ Мелех АОЛАМ БОРЕ ПРИ Агафії. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Цар всесвіту, що створив плід виноградної лози].

Наливаємо другу чашу і випиваємо її.

 

  1. МОЛИТВА ПАСТОРА ЗА ТИХ, ХТО ПОТРЕБУЄ ЗЦІЛЕННЯ
  2. Господар (пастор) Говоримо, читаємо місця з Письма. У чому це актуально зараз? У зціленні. давайте помолимося за тих,  хто потребує зцілення. Накладаємо руки на тих, хто хворий. Пастор маже єлеєм.
  3. МАРОР (гірка зелень)

«Пусть съедят мясо его в  сию самую ночь, испеченное на огне; с пресным хлебом и с горькими [травами] пусть съедят его.» Исход 12:8.

Ми споживаємо гіркі трави, щоб нагадати собі про гіркоту, яку відчували в рабстві наші батьки. Накази Господні говорять: «десятый день сего месяца пусть возьмут себе каждый одного агнца по семействам, по агнцу на семейство… Агнец у вас должен быть без порока, мужеского пола, однолетний…И пусть он хранится у вас до четырнадцатого дня сего месяца: тогда пусть заколет его все собрание общества Израильского вечером. И пусть возьмут от крови его и помажут на обоих косяках и на перекладине дверей в домах, где будут есть его. Пусть съедят мясо его в сию самую ночь, испеченное на огне; с пресным хлебом и с горькими травами пусть съедят его…Ешьте же его так: пусть будут чресла ваши препоясаны, обувь ваша на ногах ваших и посохи в руках ваших, и ешьте его с поспешностью; это Песах Господа…И будет у вас кровь знамением на домах, где вы находитесь, и увижу кровь, и пройду мимо вас, и не будет между вами язвы губительной, когда буду поражать землю Египетскую.» (Исход 12.3,5-8,11,13).

 

Молитва: БАРУХ   АТА   АДОНАЙ   ЭЛОЭЙНУ   МЕЛЕХ   АОЛАМ AШЕP КИДШАНУ БИДВАРО

ВЕЦИВАНУ АЛ АХИЛАТ МАРОР. [Благословен   Ты,   Господь,   Бог   наш,   Царь   вселенной,   отделивший   нас   Своим   Словом    и заповедавший нам есть горькие травы ].

 

  1. ХАЗЕРЕТ

– якщо плюс  хрін .

Ми беремо марор, кладемо його між двома шматочками нижньої маци і,  перш ніж з’їсти, занурюємо його в хоросет. (ЗЕЛЕНЬ САЛАТУ, хрін Між МАЦОЮ І вмочуємо це  у Солону ВОДУ)

Ми чинимо так, щоб нагадати собі, що навіть найбільш  гіркі обставини життя можуть стати солодкими, коли ми живемо в слухняності Господу Богу.

  1. КАРПАС

Зелень занурюють в солону воду, що символізує сльози, що проливаються євреями в рабстві, а також море, яке євреї перейшли надприродним чином, щоб знайти свободу, коли води моря розступилися перед ними. Це символ гіркоті рабства.Сьогодні – гіркота нашого гріха. Це сльози рабів. Це сльози наших рідних и близьким, Яким ми вільно чи невільно заподіяли Біль. Образ. Це сльози тих хто молився за наше Спасіння. Диявол не спить, ВІН не приводити до добра и не Робить нас щасливими. Це Криваві сльози Ісуса, что поніс наші гріхі на хресті. Роздумуємо.

 

Карпас подається Із Солоною водою. (Декілька маленьких горняток Із кип ячою солоною водою на столі.)

Молитва: БАРУХ АТА Адонай ЕЛОЕЙНУ Мелех АОЛАМ БОРЕ ПРИ ААДАМА. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Цар всесвіту, що чинить плід землі].

 

Тепер візьмемо гілочку петрушки, умочимо її в солону воду, і з’їмо, пам’ятаючи, що життя іноді супроводжується сльозами. (Вмочуємо карпас в солону воду і з’їдаємо його).

 

Бог почув наш плач і дав нам Спасителя – Месії ІСУСА, який веде нас в свободу і витирає кожну сльозу.

  1. ОВОЧІ ДО КАРПАСУ

Картопля (варена) , бейца – яйце (круте)

 

– символ твердості єврейського народу в жалі і випробуваннях, іноді – символ упертого ​​серця фараона; Яйце – прообраз серця: спочатку кам яне, коли ми опираємося Господу,  потім, коли його почистиш, становиться плотяним, м якеньким. Нагадує про зруйнування храму в 70 р. н.е. Його опускають  в Солона воду – символ сліз, які проливали раби. Потім їдять.

Довідка. Коли фараона готували до бальзамування,  то нутрощі його видалялися,  а замість них клали каміння. Бог здатний навіть воскрешати з мертвих. Так ВІН воскрешає наші серця. Але тілько ти відходиш від Господа, твоє серце знову становиться жорстоким Не відходь від Бога. Іноді людині потрібна встряска,  щоб  розм ягчилося її серце….

 

  1. МОЛИТВА ЗА ТИХ, ХТО НЕ ПРИМИРИВСЯ З ГОСПОДОМ І ЗА РІДНИХ ТЕЖ

 

за рідних та тих, хто ще не прийшов до Господа,  не примирився з Ним, не пізнав Його. Щоб Бог зробив з їхніх сердець не кам яні,  а плотяні.

 

  1. ЗРОА – М’ЯСО НА КІСТЦІ

ЗРОА – Це прообраз жертвенного Ягняти. А також жертвоприношення в храмі. Пригадуємо, коли Янгол смерті пройшов повз ті двері, що були помічені кров’ю жертовного ягняти. Помітьте, кістка не зламана. Ісусу теж не зламали ноги. Біблія: “Кость праведника да не разрушится”.  У давнину тим, хто довго конав на хресті, переламували ноги, тоді вони вже не могли піднятися, щоб вдихнути повітря. А до Ісуса підійшли й думали,  що помер. Прокололи Його тіло, звідки витекла кров і вода. Ягня на кості – жертва. Це не просто смачне м’ясце. Його рішення – піти замість нас на хрест.

  1. ВІДЕО ПРО  ІСУСА

 

(вислала Тані в Месенджері про Ісуса,   Який ніс хрест на Голгофу)

 

  1. ВІД ЯКОГО  РАБСТВА   ВИЗВОЛИВ   МЕНЕ  ІСУС

 

  1. Роздумуємо. Кожен ділиться своїми історіями. коротко. Сильні свідчення. Молимося Богу, дякуючи за це звільнення.

Їмо м ясо.

  1. ХАРОСЕТ

Сини Ізраїлю трудились, будуючи міста для фараона, використовуючи при цьому цеглу й  глину. Нам нагадує про це суміш, що має назву харосет, вона зроблена з дрібно  нарезаних яблок, горіхів та вина.  Можна – солодка суміш із натертих фруктів: яблука, гарбуз?,  банани, апельсини, вино (сік), мед,  горішки чи насіннячко і мацове борошно.

Коричнево-золотисте,  смачне. назва перегукується з євр. словом “харсет” – глина. Схоже на глину,  з якої євреї в рабстві ліпили цеглу. Символ радості, солодощів Божих за будь-яких обставин. Це символ Царства Небесного,  де молоко й мед, де Бог для кожного знайде слова втіхи і кожному витре сльозу. Отже, від гіркоти до солодощів.

 

  1. ПІСНЯ-ПРОСЛАВЛЕННЯ ГОСПОДА

Їмо харосет

  1. АФІКОМЕН
  2. Дітки шукають мацу, заховану Господарем.

Хто знайде – приз. снікерс. “Будьте як діти ! Шукайте лиця Божого!” – і дорослим,  і дітям.

 

  1. БАРЕХ – БЛАГОСЛОВІННЯ ПІСЛЯ ЇЖІ

 

Разом благословляємо Господа Бога нашого: БАРУХ У У-ВАРУХ ШМО. [Благословен ТИ, ГОСПОДЬ,  і благословенне ім’я Твоє] Благословен Ти, Господь Бог наш, владика всесвіту, що живить весь світ по доброті Своїй. З милості, любові і милосердя Ти даєш поживу всьому живому, бо милість Твоя вічна. Ти – Господь Бог, який живить і насичує всіх, і творить добро кожному, і піклується про їжу для всіх творінь Своїх, які  створив. Благословен Ти , Господь, що живить усіх. Амен.

 Фото Valeriy Zhurenkov.

  1. 3 чаша – ЧАША СПОКУТИ

«Я спасу вас мышцею простертою…» Исход 6:6.

Наповнюємо чашу втретє. Це чаша спокути, що символізує кров пасхального Агнця. Це та сама чаша, з якою Месія ототожнив Себе, піднявши третю чашу на Своєму останньому Седері: “Сия чаша есть новый завет в Моей Крови, которая за вас проливается… Лук 22.20

 

БАРУХ  АТА  АДОНАЙ  ЭЛОЭЙНУ  МЕЛЕХ  АОЛАМ  БОРЭЙ  ПРИ АГАФЕН. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Цар всесвіту, що створив плід виноградної лози]. Амен. П’ємо чашу спокутування.

 

  1. 4 ЧАША – ЧАША ХВАЛЫ – АЛЛЕЛЬ

 

Ісус не пив з учнями цю чашу, тому що готувався до смерті для нашого викупу . Ця чаша називається чашею хвали, а також чашею царства, тому після третьої чаші Він сказав: «Ибо сказываю вам, что  не буду пить от плода виноградного, доколе не придет Царствие Божие» Луки 22:18.

Після смерті і воскресіння Ісуса Царство Боже в нас стало реальністю, тому ми можемо пити цю чашу, хвалячи Господа за те, що Він для нас зробив.

БАРУХ АТА Адонай ЕЛОЕЙНУ Мелех АОЛАМ БОРЕЙ ПРИ Агафії. [Благословен Ти, Господь, Бог наш, Цар всесвіту, що створив плід виноградної лози]. Амен.

П’ємо четверту чашу – чашу хвали – Халель.

 

  1. 5 ЧАША – ЧАША ГНІВУ ГОСПОДНЬОГО

 

А 5 – завжди стоїть,  до неї ніхто не торкається. Це чаша гніву Господнього. “Отче,  пронеси эту чашу мимо Меня”. Вона нагадує про те, що ми помилувані Господом з того часу, коли Він Сина свого єдинородного віддав за твої і мої гріхи. Не забувай про це! Ісус теж мав право на спасіння. Він теж просив:  “Да пройдет  эта чаша мимо Меня!” Але розуміючи,  що така воля Батька, пішов на хрест. Господа потрібно поважати, і батьків своїх потрібно шанувати, щоб довгими були літа твої на цій землі.

Ми прощаємося і віримо, що в наступному році ми відсвяткуємо Песах в Єрусалимі! У наступному році в Єрусалимі!

  1. 33. РАДІСНА ПІСНЯ ВО  СЛАВУ  БОЖУ

ПІДСУМОК СВЯТА

 

Ми не дуже відрізняємося від тих, хто жив тисячі років тому. Усі ми грішні, у кожного з нас «свій Єгипет» – страхи, сумніви, невпевненість. Ми не вільні від багатьох речей. Кожному з нас потрібен Вихід, вихід із чогось – з гріхів, з якихось проблем, з якихось обставин, і вивести кожного з нас з «нашого Єгипту» може тільки Бог!

Тому  святкуючи повний Песах, такий Песах, який святкували перші віруючі з іудеїв і еллінів, ми не просто згадуємо вихід євреїв з рабства і славимо Ісуса за Його спокутну жертву та Його воскресіння – ми закликаємо Бога в своє життя.

А добра великодня звістка полягає в тому, що Бог не створив жодної особи з нас рабом. Бог обрав Собі вільний народ. І Він хоче, щоб ми звільнилися. Він бажає, щоб ми знали, що не на землі вирішується наша доля, а на небесах. І наш Песах може бути у нас кожен день.

Він бажає, щоб ми, як і євреї Єгипту, нарешті, підняли до Нього голови, ким би ми не були за національністю. Євреям  і неєвреям потрібна святая Божа воля – справжня свобода, а не підроблена. І Бог готовий дати її кожному в будь-яку хвилину, як тільки ми попросимо Його про це по-справжньому, як тільки захочемо по-справжньому, як тільки звернемося до Нього по-справжньому і розкаємося.

З Песахом, дорогі!

Have any Question or Comment?

Leave a Reply

Smart Youtube Widget

https://www.youtube.com/embed/9PC8y02mDXU